رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان، از کمبود برخی داروهای بیماران مبتلا به سرطان در کشور گلایه کرد.


به گزارش ایپکام، سیدمحسن رضوی، در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین سمینار سرطان در جوانان در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران، گفت: سال‌های زیادی است که داروهای بیماران مبتلا به سرطان یا در داخل تولید می‌شود و یا اینکه وارد می‌کنیم.


این فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان، با اشاره به تولید داروهای جدید برای بیماران مبتلا به سرطان در جهان، افزود: من فکر می‌کنم در حدود ۵۰ درصد از داروهای جدید برای بیماران مبتلا به سرطان، با تلاش محققین و دانشمندان جوان ایرانی در کشور تولید می‌شود و از این حیث، جای خوشحالی است.


مشاور پیشین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در عین حال از کمبودهای بدون علت برخی داروهای بیماران مبتلا به سرطان در کشور گلایه کرد و گفت: این موضوع باید کالبدشکافی و بررسی شود که چرا دچار کمبودهای موقت در زمینه داروهای بیماران مبتلا به سرطان هستیم.


رضوی ادامه داد: تصمیم سازان در حوزه سلامت کشور، باید از انکولوژیست ها در زمینه داروهای جدید، مشورت و مشاوره بخواهند که می‌توان آنها را تولید کرد و یا وارد کنیم.


وی افزود: همچنین، در برخی داروهای رایج انکولوژی در ۵۰ سال اخیر، دچار کمبود موقت شده ایم که باید توسط مسئولان امر مورد ارزیابی قرار گیرد.


دومین سمینار سرطان در جوانان به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران، موسسه خیریه محمد حسین رضوی و انجمن خون و انکولوژی ایران در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهرماه در مرکز همایشهای کتابخانه ملی در حال برگزاری می‌باشد.

دبیر اجرایی دومین سمینار سرطان در جوانان، بر ضرورت حمایت از جوانان مبتلا به سرطان با هدف کاهش آلام بیماران تاکید کرد.


به گزارش ایپکام، سیده نسترن رضوی، در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین سمینار سرطان در جوانان که در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود، گفت: در این سینمار دو روزه، قصد داریم سرطان‌های شایع جوانان را بیشتر مورد بحث و بررسی قرار دهیم.


مدیرعامل مؤسسه خیریه محمدحسین رضوی افزود: مؤسسه خیریه محمدحسین رضوی با حمایت از ۴۰۰ جوانان مبتلا به سرطان، در راستای کاهش آلام و دردهای بیماران جوان گام بر می‌دارد.


وی با اشاره به تأسیس مؤسسه خیریه محمدحسین رضوی در سال ۹۵، گفت: بعد از اینکه بردار خودم را در سال ۹۵ بر اثر سرطان از دست دادم، تصمیم گرفتیم این مؤسسه را برای حمایت از جوانان مبتلا به سرطان، تأسیس کنیم.


رضوی با اشاره به تأمین هزینه‌های دارویی و درمانی جوانان مبتلا به سرطان توسط مؤسسه خیریه محمدحسین رضوی، ادامه داد: بخشی از هزینه‌های دارویی و درمان ۴۰۰ جوان مبتلا به سرطان توسط مؤسسه و بخش دیگری از هزینه‌ها را همکاران فعال در حوزه سرطان، تأمین می‌کنند.


وی با اشاره به برگزاری دومین سمینار سرطان در جوانان در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران، گفت: جامعه باید از جوانان مبتلا به سرطان حمایت کند

دبیر علمی دومین سمینار سرطان در جوانان، نسبت به افزایش موارد ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش در افراد جوان هشدار داد.


به گزارش ایپکام، علی شهریاری‌احمدی، روز پنج شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین سمینار سرطان در جوانان در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی، گفت: موضوعی که باید نسبت به آن حساس شد، کاهش سن ابتلاء به سرطان‌های دستگاه گوارش است.


وی با اشاره به شیوع سرطان روده بزرگ در جهان، افزود: سازمان سرطان آمریکا اعلام کرده که سرطان روده بزرگ رو به افزایش است، اما علل شیوع آن هنوز نامشخص بوده و نمی‌توان به درستی در مورد علت شیوع این سرطان، اظهار نظر کرد.


دبیر علمی دومین سمینار سرطان در جوانان، با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان‌ها، گفت: فست فودها عامل مهم ابتلاء به سرطان هستند، زیرا برای تهیه آنها از مواد نگهدارنده، چربی‌ها و…، استفاده می‌شود که می‌توانند عامل ابتلاء به سرطان باشند.


شهریاری احمدی ادامه داد: متأسفانه سن ابتلاء به سرطان معده در ایران به ۳۰ تا ۴۰ سال رسیده، در حالی که انتظار داریم سرطان معده در افراد بالای ۶۰ سال دیده شود.


این فوق تخصص خون و انکولوژی ادامه داد: کل سرطان‌های دستگاه گوارش به غیر از مری، در حال افزایش است.
وی افزود: همچنین، سرطان روده بزرگ که در افراد جوان رو به افزایش است، جزو سه چهار سرطان شایع در کشور است.


دومین سمینار سرطان در جوانان در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر در مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد.

www.IPKAM.ir

دبیر علمی دومین سمینار سرطان در جوانان، گفت: متاسفانه طبق آمارها و در مقایسه با دیگر مناطق دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، سن ابتلا به سرطان‌ در ایران در برخی موارد پایین‌تر از میانگین جهانی است.
به گزارش ایپکام، علی شهریاری‌احمدی فوق تخصص خون و آنکولوژی و دبیر علمی دومین سمینار سرطان در جوانان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهرماه در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی، اظهار داشت: این رویداد به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران، موسسه خیریه محمدحسین رضوی و انجمن خون و انکولوژی ایران و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و با حضور همکاران و اساتید در رشته‌های مختلف پزشکی به خصوص مرتبط با سرطان و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و گیلان برگزار می‌شود، که خوشبختانه این مشارکت در برگزاری بار علمی این رویداد را به شدت افزایش داده است.
وی گفت: در این رویداد، طب تسکینی و همچنین نحوه روش‌های حمایتی در درمان سرطان جوانان، همچون پشتیبانی و کسر هزینه‌های درمان، و نقش مراکز مردم نهاد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.
شهریاری‌احمدی افزود: در کنار بررسی انواع سرطان‌ها در جوانان به مبحث بسیار مهم باروری و حفظ باروری در جوانان مبتلا به سرطان نیز پرداخته خواهد شد چرا که جوانان در زاد و ولد در جامعه نقش اصلی را دارند و یکی از دغدغه‌های آنها ازدواج و فرزندآوری است.
دبیر علمی دومین سمینار سرطان در جوانان، گفت: متاسفانه طبق آمارها و در مقایسه با دیگر مناطق دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، سن ابتلا به سرطان‌ در ایران در برخی موارد پایین‌تر از میانگین جهانی است، به عنوان مثال سن ابتلا به سرطان پستان در ایران بین ۱۰ تا ۱۵ سال جوانتر از میانگین جهانی بوده و حتی این موضوع در رابطه با سرطان کولورکتال نیز صدق می‌کند.
این فوق تخصص خون و آنکولوژی، اضافه کرد: البته جوانتر شدن سن ابتلا به سرطان را در سایر کشورها نیز شاهد هستیم، همچون سرطان روده بزرگ که در آمریکا، استرالیا و اروپا بدون علت مشخصی بیشتر شده، به طوری که در بین جمعیت ۲۰ تا ۳۰ سال آمریکا افزایش پیدا کرده است.
وی درباره افزایش سرطان در جوانان، بیان داشت: یکی از علل اصلی آن تغییر الگوی تغذیه در جوامع مختلف از جمله ایران است، امروزه جوانان به غذاهای فست‌فودی روی آورده که نه تنها موجب چاقی شده بلکه مقدار زیادی مواد غذایی بی ارزش و حاوی کالری بالا و چربی‌های اشباع نشده را وارد بدن می‌کند و در کنار آن‌ها مواد نگهدارنده‌ای است که سرطان‌زا هستند.
شهریاری‌احمدی ادامه داد: جدا از بحث تغذیه، تفکر جوانان است که به خیال خود کمتر از دیگر افراد دچار سرطان می‌شوند و همین دلیلی است که دیرتر به پزشک مراجعه می‌کنند، به عنوان مثال در سرطان روده بزرگ، در افراد بالای ۶۰ سال از زمان شروع علائم تا مراجعه به پزشک یک ماه است اما در جوانان این روند تا ۶ ماه به طول می‌انجامد که این نیاز به آگاه سازی جوانان دارد تا با بروز اولین علائم سریعا برای درمان اقدام کنند.
دبیر علمی دومین سمینار سرطان در جوانان، افزود: یکی از مسائل مهمی که در این رویداد به آن پرداخته خواهد شد، پزشکی شخصیت محور است، در واقعه برخی از افراد به واسطه یکسری از تغییرات ژنتیک خانوادگی مستعد سرطان در سنین پایین‌تر هستند یعنی سرطان‌های خانوادگی، که این موضوع یکی از محورهای مهم و مورد بحث در کنگره امسال است.

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان با این بیان که ابتلا به سرطان در جوانان روند افزایشی دارد، گفت: شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور ما شامل سرطان‌های خونی حاد ALL و کمتر  AML و بعد سرطان‌های خونی مزمن با شیوع کمتر هستند‌


به گزارش ایپکام ، سید محسن رضوی فوق تخصص خون و سرطان و رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر ماه در مرکز کتابخانه ملی، اظهار داشت: شاید در گذشته به سرطان‌های جوانان کمتر  توجه می‌شد و آمارها به این شدت رو به فزونی نبود.


وی گفت: ما بر آن هستیم تا با برگزاری این رویداد ضمن بررسی روش های  تشخیص و راه‌های درمانی بهتر  و با اطلاع‌رسانی، به شکل موثرتری توجه نظام درمانی کشور و همچنین افکار عمومی را در رابطه با سرطان در جوانان آگاه سازی کنیم.


وی با این بیان که ابتلا به سرطان در جوانان روند افزایشی دارد، گفت: امروزه از بدو تولد به محض مبتلا شدن به بیماری بررسی‌های جامع پزشکی صورت می‌گیرد که می‌تواند روند تشخیص بیماری را سریعتر به انجام برساند و اگر سرطان باشد زیر گروه و وسعت آن را تشخیص دهد و احتمالا یکی از دلائل افزایش آمار  سرطان در جوانان ، همین وسعت فرایند تشخیص باشد.


رضوی با اشاره به اینکه سرطان در جوانان به شدت سرنوشت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: وقتی یک جوان مبتلا به سرطان می‌شود تمام افراد خانواده با حجم سنگینی از فشار روانی روبرو می‌شوند، جوان موقعیت کاری را از دست می‌دهد، ازدواج و  تحصیل و همه آرزوهایش را بر زمین می‌گذارد، و همچنین دوستان و همکاران و حتی محیط تحصیل و پزشکان معالج نیز متاثر از بیماری او خواهند شد.


این فوق تخصص خون و سرطان به شایع‌ترین سرطان‌های جوانان اشاره کرد و گفت: همچون آمارهای جهانی شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور ما شامل سرطان‌های خونی حاد ALL و کمتر  AML و بعد سرطان‌های خونی مزمن با شیوع کمتر هستند‌. و سرطان‌های کلیه( ویلمز) ، تومورهای نوروژنیک، لمفوم  سارکوم و پستان در جوانان و کودکان نیز دیده می‌شود.


ریئس دومین سمینار سرطان در جوانان افزود: امروزه در تمام جوامع پیشرفته بخشی به عنوان طب تسکینی وجود دارد که پاسخگوی نیازهای فیزیکی و روانی بیماران است، که یکی از اهداف مهم ما در این نشست ، شناساندن طب تسکینی به پزشکان، بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنهاست.


وی همچنین به نقش مهم و تاثیرگذار موسسات و انجمن‌های خیریه برای تامین درمان و نیازهای بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: برخی از خیریه‌ها بخش تامین مالی را برای درمان بیماران برعهده دارند و بعضی دیگر نیز در تلاش هستند تا بتوانند برای جوانان ایجاد فضای مناسب فکری، فرهنگی و اجتماعی بکنند و مترصد تامین شغل، ارتباط سالم و ازدواج برای آنها شده تا در جامعه سربلند و امیدوار زندگی کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد:
مخالفان افزایش عوارض سیگار پاسخگوی مردم باشند

معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مضرات مصرف سیگار بر سلامت مردم گفت:نمایندگان مجلس که باافزایش عوارض سیگار مخالف هستند در رسانه ملی دلایل خود را با مردم مطرح کنند.
دکتر عبدالرحمان رستمیان صبح شنبه در نشست خبری به تشریح ابعاد مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای تعیین نرخ عوارض مصرف سیگار اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان داده به ازای هر یک درصد ایجاد عوارض برای مصرف سیگار در خانواده های کم درآمد شاهد کاهش یک درصدی مصرف سیگار هستیم.
رستمیان یادآور شد: این مسئله علاوه بر اینکه از هزینه های درمان بیماری های ناشی از مصرف سیگار کم می کند باعث می شود منبع درآمدی برای دولت ایجاد شود.
وی با اعلام این مطلب که هزینه های درمان بیماری های ناشی از مصرف سیگار سه برابر هزینه مصرف سیگار است، اظهار داشت: ۷۰ درصد بیماری هایی که معلولیت ایجاد می کنند قابل پیشگیری هستند و باید بودجه را به گونه ای تخصیص داد که موضوع پیشگیری مقدم بر درمان باشد.
معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان افراد تأثیرگذار جامعه نام برد و تصریح کرد: درسال ۹۴ که بنده نماینده مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودم برای بودجه سال ۹۵ رقم ۲۵۰۰ میلیارد تومان عوارض مصرف سیگار تعیین شد که متأسفانه این رقم در بودجه سال ۹۶ با ۵۰ درصد کاهش به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.
رستمیان با بیان این مطلب که در سال ۲۰۱۵ از ۲۰ کشور منطقه فقط افغانستان از ما مالیات کمتری بابت سیگار دریافت می کرد، خاطرنشان کرد: مصرف سیگار نه تنها روی شخص بلکه روی ژنتیک افراد نیز تأثیر دارد.
وی افزود: خوشبختانه امسال کمیسیون تلفیق همانند بودجه سال ۹۵ را برای دریافت عوارض از سیگار در سال ۹۷ پیش بینی کرده است و انتظار می رود با طرح این موضوع در صحن مجلس شاهد افزایش این میزان اعتبار باشیم.
معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: نمایندگانی که با افزایش مالیات بر سیگار مخالفت می کنند می بایستی در رسانه ملی دلایل خود را با مردم بازگو کنند.
رستمیان با اشاره به این مطلب که در سال۹۴ ما ۹ کارخانه تولید سیگار در کشور داشتیم افزود: در پایان سال ۹۶ این تعداد به ۱۷ کارخانه رسیده است که باید از مسئولان امر بپرسیم چه اتفاقی افتاده که سایر کارخانجات کشور به حالت نیمه تعطیل درآمده اما تعداد کارخانه های سیگار دو برابر شده است.
وی تأکید کرد: سیاست سازمان جهانی بهداشت این است که کارخانه هایی که آسیب زا هستند نباید سودکلان داشته باشند که رشد کنند اما متأسفانه در کشور ما سود کارخانجات سیگار به گونه ای است که شاهد افزایش تعداد این کارخانجات هستیم.
معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب که ۵۰ درصد پول ناشی از مصرف سیگار به وزارت بهداشت می رسد گفت: ۵۰ درصد مابقی نیز به وزارتخانه های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اختصاص می یابد که باید بر نحوه هزینه کرد این بودجه نظارت شود.
رستمیان یادآور شد: ۹۹ درصد افراد سیگاری، مصرف سیگار را در سنین پائین شروع می کنند از همین رو لازم است که در موضوع فرهنگ سازی در مدارس بیشتر فعالیت کنیم.

مدیر بخش علمی همایش موتورهای درون‌سوز و نلزوم ارتقای سازنده‌های قطعات موتور از طریق راه اندازی یا تقویت مراکز تحقیق و توسعه قطعات موتوریفت با اشاره به لزوم افزایش دانش سازنده‌های قطعات موتور در جهت بهبود کیفی خودروهای ساخت داخل و حرکت در مسیر فناوری های نوین و نیاز به سرمایه گذاری در زمینه موتورهای هیبریدی و الکتریکی با توجه به آلودگی هوا در کلان‌شهرها گفت: مباحث علمی و آخرین فناوری‌ها در حوزه موتورهای درون سوز و نفت در این همایش ارائه می‌شود.
دکترعلیرضا حاج‌علی‌محمدی، نائب رئیس انجمن علمی موتور ایران در آستانه برگزاری دهمین همایش موتورهای درون‌سوز و نفت اظهار داشت: این همایش مهمترین رویداد در حوزه موتورهای درونسوز در کشور است که هر دوسال یکبار برگزار می شود و در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه سال‌جاری در پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور پژوهشگران، دانشگاهیان، اهالی صنعت و صاحب‌نظران برجسته از داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: بیش از 170 مقاله برای ارائه در همایش ارسال شده است و ارائه مقالات شفاهی و پوستری، برگزاری کارگاه های آموزشی، میزگردهای تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی و نشست‌های صنعتی از جمله برنامه‌های این همایش است همچنین اولین نشست تخصصی تحقیق و توسعه سازندگان قطعات موتور را در همایش دهم شاهد خواهیم بود. در این همایش همچنین شرکت های مختلف فعال در حوزه موتورهای درونسوز و نفت آخرین دستاوردهای طراحی و تولیدی خود را درنمایشگاه جانبی همایش عرضه خواهند نمود.
مدیر بخش علمی همایش موتورهای درون‌سوز و نفت ادامه داد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرها یک راه حل جهت برون رفت از این مسأله استفاده از خودروهای هیبریدی و الکتریکی و استفاده از فناوری های نوین کنترل آلودگی در موتور خودروهاست تا بتوانیم تا حدودی موضوع آلودگی هوا را در کلانشهرها کنترل کنیم بنابراین بحث کیفیت خودروها و قطعات آن، همچنین تحقیق و توسعه و ارتقای سازنده‌ها در این همایش مد نظر قرار گرفته و بر همین اساس تمرکز و سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های توسعه‌ای در زمینه موتورهای هیبریدی از موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
نایب رئیس انجمن موتور ایران ادامه داد: از دیگر موضوعات مهمی که در قالب سخنرانی کلیدی و مقالات در این همایش مورد بحث و گفت وگو قرار می‌گیرد موضوع موتورهای مجهز به سامانه پرخوران (توربوشارژ) است که در واقع این موتورها نسل جدید موتورهای احتراقی هستند که آلایندگی و مصرف کمتری نسبت به موتورهای کنونی دارند.
حاجی علی محمدی گفت: در این همایش که انجمن علمی موتور ایران با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کننده آن است، مباحث راهبردی صنعت خودرو و قوای محرکه، مباحث علمی و آخرین فناوری‌ها در حوزه موتورهای درون سوز و نفت توسط سخنرانان کلیدی خارجی آکادمیک و صنعتی از دانشگاه برونل انگلیس و شرکتهایی همچون بوش، FEV، AVL و هانیول که جزو پیشروترین شرکت ها در زمینه طراحی موتور و قطعه سازی در دنیا هستند، ارائه خواهد شد.

موتورهای سه سیلندر که اکنون تولید آنها از سوی خودروسازان داخلی دنبال می شود، مسیری است برای حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و تمرکز اصلی همایش نیز بر آن است.

سید «محمد افقهی» رییس هیأت مدیره انجمن علمی موتور ایران در آستانه برگزاری دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت گفت: این همایش با قدمتی 20 ساله سعی کرده هر آنچه ک جهت بهبود ارتقای سوخت است بکار گیرد و ثمره همین همکاری است که در یک مسیر برای ارتقای موتورهای سه سیلندر ، خودروهای هیبریدی و سوخت های فسیلی در حرکت هستیم .

وی افزود: پرداختن به موضوع فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی و همچنین فناوری های جدید سی ان جی و موتورهای احتراق داخلی، از جمله برنامه های پیش بینی شده در این همایش است و اکنون نزدیک به سه میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی اند؛ اما باید آینده خودرویی کشور را با خودروهای پایه گازسوز طراحی کرد.
دبیر علمی همایش اعلام کرد: موتورهای سه سیلندر که اکنون تولید آنها از سوی خودروسازان داخلی دنبال می شود، مسیری است برای حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و تمرکز اصلی همایش نیز بر آن است.
وی از برگزاری هفتمین نمایشگاه موتورهای خودرو در کنار دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت خبر داد.
افقهی تصریح کرد: تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه، سوخت های نوین و پاک، فناوری های نوین موتور، احتراق در موتورهای درون سوز و مهار آلایندگی ناشی از آن، دینامیک سیالات موتورهای درون سوز، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور، روانکاری، تطابق موتور با خودرو، علل خرابی و فرآیندهای بهبود قطعات و طراحی و ساخت موتورهای درون سوز و قطعات آن، از جمله محورهای اصلی این همایش است.

قابل ذکر است: دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت 24 تا 26 بهمن ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری تهران:
افتتاح استارتاپ ویکند در حوزه مطالعه و آموزش الکترونیکی

معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری تهران نیز در خصوص برگزاری استارتاپ ویکند در دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران گفت: این رویداد با همکاری پارک دانشگاه تهران برگزار شد.
محمد جعفری گفت: در بحث استارتاپ ویکند به دنبال این هستیم که از ایده هایی که در حوزه مطالعه و آموزش الکترونیک وجود دارد، حمایت کنیم.
جعفری ادامه داد: این استارتاپ امروز چهارشنبه 9 اسفند آغاز و تا جمعه 11 اسفند ادامه دارد؛ در روز اول شرکت کنندگان ایده های خود را مطرح می کنند که حدود 10 تا 12 ایده انتخاب می شود و 10 تیم بر اساس این ایده ها تشکیل می شود که در این سه روز برای این تیم ها، بحث های مشاوره ای و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.
وی افزود: این تیم ها در روز سوم دوباره ایده های خود را در حضور یک سری داور و سرمایه گذار مطرح می کنند که بعد از داوری ایده ها به سه تیم اول جوایز نقدی به مبلغ پنج، هفت و 10 میلیون تومان پرداخت می شود.
معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری تهران گفت: هدف ما از برگزاری این استارتاپ ویکند این است که بتوانیم از سه تیم اول برگزیده این استارتاپ در پارک علم و فناوری تهران حمایت کنیم؛ ما در تلاشیم که به این سه تیم در پارک علم و فناوری تهران فضا یا میز کار دهیم و حمایت های خود را ادامه دار و به آنها کمک کنیم که بتوانند تیم اصلی خود را تشکیل دهند تا یک هسته کارآفرین ایجاد شود و بتوانند در این حوزه برای خود یک کسب و کار ایجاد کنند.

ریس دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران:
آموزش الکترونیکی 70 رشته در دانشگاه تهران/پیشتازی دانشگاه در یادگیری الکترونیکی

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه 70 رشته در دانشگاه تهران با آموزش الکترونیکی تدریس می شود، گفت: دانشگاه تهران از دانشگاههایی است که در زمینه آموزش الکترونیکی پیشتاز بوده است.
حسین حسینی، رئیس دوازدهمین کنفرانس یادگیری الکترونیکی و معاون آموزشی دانشگاه تهران اظهار داشت: این دانشگاه از دانشگاههایی است که از گذشته دور به حوزه اموزش الکترونیکی ورود پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه از سال 1383 آغاز به کار کرده است، خاطر نشان کرد: مجوز این موسسه از مراجع گرفته شده که در تمام رشته های خودش آموزش الکترونیکی داشته باشد.
رئیس دوازدهمین کنفرانس یادگیری الکترونیکی با اشاره به این رشته ها گفت: حدود 70 رشته برنامه اموزش الکترنیکی در این دانشگاه وجود دارد که تا کنون 12 هزار دانش آموخته در حوزه اموزش الکترونیکی داریم؛ دانشگاه می تواند در همه رشته ها آموزش الکترونیکی را داشته باشد.
حسینی، همچنین در حال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر در حوزه آموزش الکترونیک مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: مدرک این آموزش های الکترونیکی تفاوتی با مدرک معمولی ندارد. در مدرک این دانشجویان عبارت مجازی بر اساس نظام نامه آموزش الکترونیکی وزارت علوم درج می شود.
به گفته حسینی، اعتقاد داریم در شیوه ارتقا آموزش الکترونیکی زیرساختهای لازم فراهم نشده زیرا باید اموزش الکترونیکی هم همسطح آموزش های معمولی برگزار شود.
گفتنی است دوازدهمین کنفرانس یادگیری الکترونیکی 13 و 14 اسفند ماه در سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است.